V dnešní době mnoho firem sídlí ve velkých, prakticky skleněných budovách, které se sestávají pouze ze samých oken. Ovšem aby si ona firma udržela svou reprezentativnost, musí i její budovy vypadat čistě a upraveně, a to znamená pravidelnou údržbu.
Ta je samozřejmě prováděna odbornými firmami, které mají s majitelem dané budovy smluvní kontrakt. Ovšem, jako u čehokoliv jiného, i zde je nutné za jejich práci zaplatit. Avšak existuje mnoho společností, které se mytím oken zabývají, a jednou z věcí, kterými se od sebe liší, je i cena.
Samozřejmě ceník mytí oken mají v naprosté většině případů uveřejněný na svých internetových stránkách a v tištěné podobě ve svých kamenných pobočkách a sídlech, případně je k dispozici na vyžádání. Zde se však můžeme ptát, podle čeho se tyto firmy rozhodují, jakou částku si za svou práci řeknou.
V první řadě je to samozřejmě výše nákladů, které jsou s jejich činností spojeny. Sem patří údržba kamenné pobočky i internetových stránek, platby za elektřinu, plyn a vodu, nákup vybavení a pohonných hmot a podobně.
Dále sem patří i mzdy zaměstnanců. Zde samozřejmě záleží na tom, zda své pracovníky firma odměňuje výkonově či hodinově. V případě, že se jedná o velkou zakázku, se zde totiž částky mohou v tomto případě lišit.
Na posledním místě, avšak zdaleka ne poslední v očích majitelů firmy, je zisk. Koneckonců, pro něj to přece dělají. Zdálo by se tedy jasné, že nejvyšší cena je ta nejlepší. Avšak zde je potřeba uvážit konkurenci. Pokud ta totiž bude značně levnější, je jasné, že lidi budou spíše využívat jich.
Proto je nutné stanovit takovou částku, která sice pokryje veškeré náklady a přinese nějaký zisk, avšak nebude se příliš lišit od těch, které si stanovují ostatní firmy, případně bude nižší, při zachování kvality služeb. Jen tak se totiž daná firma udrží na trhu.