Dle statistiky vyplývá, že mezi nejpopulárnější domény v České republice, které jsou zároveň nejvíce využívány se jedná o platformy webnode.cz, .com, .eu, .net a .sk. Společnost Webnode v uplynulém roce intenzivně sílila v přístupu na web v rámci přenosného zařízení, mezi které náleží chytré telefony a tablety. Z průzkumu rovněž vyplývá, že již naopak delší dobu jsou na ústupu přístupy z klasického osobního počítače. Je to vlivem doby a dostupnosti nových druhů zařízení, ale zejména i díky tomu, že z tabletu se tak lze přihlásit na internet odkudkoliv a kdekoliv. Což prostřednictvím stolního osobního počítače je nerálné. Pro zajímavost! Bylo zjištěno, že na internetu surfují z těchto novějších typů zařízení více muži a lidé do čtyřiceti let věku.
Webové progresivní aplikace aneb PWA
Co je progresivní webová aplikace? K čemu slouží? Jedná se zkrátka o jakýsi hybrid mezi klasickou webovou stránkou a mobilní aplikací. Ještě před pár lety v době nástupu mobilních telefonů se tak jednalo o používání nativní aplikace. Bylo to proto, že byl vyšší výkon. Nyní chce společnost Google tyto aplikace nahradit webovými. Při používání má uživatel pocit, že vlastně se jedná o klasickou aplikaci v mobilním telefonu.
Obchod Chrome, který je internetovým obchodem sloužícím coby rozbočovač v rámci instalace aplikací, motivů i rozšíření do prohlížeče, je má tak v blízké době zcela nahradit.
Aplikace nesoucí označení Progressive Web App bude po instalaci sloužit uživatelům jako webová aplikace. Spouštění bude prostřednictvím ikon nebo zkratek. Jedná se o responzivní aplikace, které lze používat i v režimu offline. Komunikace je umožněna jen prostřednictvím HTTPS, což eliminuje odposlech a změnu načítaných dat.
Proč tyto změny? Jde o to, že právě výše zmíněné nativní aplikace jsou pokaždé striktně vázány na jednu konkrétní platformu. Chrome aplikace jsou omezeny jen na prohlížeč Chrome. A právě přínosem a velkým bonusem je, že progresivní aplikace jsou zcela univerzální a jejich daná část běží v prohlížeči, tj. lze je využít napříč platformami i prohlížeči. Změna je plánována na první čtvrtletí letošního roku.
Trend v roce 2018
Především stručnost a zřetelnost. Jde o to, že čím dál více lidí je zaneprázdněno a potřebují získat na internetu stručný obsah nebo krátká videa. Trend, který je přínosný a vítaný i u webových stránek. Stručně a jasně. I optimalizace zaznamenává změnu. Samotné SEO se již posunuje dále.Uživatelé a návštěvníci internetových stránek hledají kratší jméno.
Webové trendy a progresivní webové aplikace
Nezařazené